Filtros : "EP" "Indexado no Petroleum Abstracts" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: CABOS DE AMARRAÇÃO, TUBOS FLEXÍVEIS, RUPTURA DOS MATERIAIS

    PrivadoHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RAMOS JÚNIOR, Roberto et al. Some further studies on the axial-torsional behavior of flexible risers. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. Fe 2014, n. 1, p. 1-11, 2014Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9152bdc-03a8-47d5-b453-b465025e673b/Martins_CA-2014-Some%20further%20studies%20on%20the%20axial-torsional%20behavior%20of%20flexible%20risers.pdf. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Ramos Júnior, R., Martins, C. de A., Pesce, C. P., & Roveri, F. E. (2014). Some further studies on the axial-torsional behavior of flexible risers. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, Fe 2014( 1), 1-11. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9152bdc-03a8-47d5-b453-b465025e673b/Martins_CA-2014-Some%20further%20studies%20on%20the%20axial-torsional%20behavior%20of%20flexible%20risers.pdf
    • NLM

      Ramos Júnior R, Martins C de A, Pesce CP, Roveri FE. Some further studies on the axial-torsional behavior of flexible risers [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2014 ; Fe 2014( 1): 1-11.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9152bdc-03a8-47d5-b453-b465025e673b/Martins_CA-2014-Some%20further%20studies%20on%20the%20axial-torsional%20behavior%20of%20flexible%20risers.pdf
    • Vancouver

      Ramos Júnior R, Martins C de A, Pesce CP, Roveri FE. Some further studies on the axial-torsional behavior of flexible risers [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2014 ; Fe 2014( 1): 1-11.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/a9152bdc-03a8-47d5-b453-b465025e673b/Martins_CA-2014-Some%20further%20studies%20on%20the%20axial-torsional%20behavior%20of%20flexible%20risers.pdf
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: HIDRODINÂMICA, ESTRUTURAS OFFSHORE SEMISSUBMERSÍVEIS

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MATOS, V L F e SIMOS, Alexandre Nicolaos e SPHAIER, S H. Second-order resonant heave, roll and pitch motions of a deep-draft semi-submersible: theoretical and experimental results. Ocean Engineering, v. 38, p. 2227-2243, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2011.10.005. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Matos, V. L. F., Simos, A. N., & Sphaier, S. H. (2011). Second-order resonant heave, roll and pitch motions of a deep-draft semi-submersible: theoretical and experimental results. Ocean Engineering, 38, 2227-2243. doi:10.1016/j.oceaneng.2011.10.005
    • NLM

      Matos VLF, Simos AN, Sphaier SH. Second-order resonant heave, roll and pitch motions of a deep-draft semi-submersible: theoretical and experimental results [Internet]. Ocean Engineering. 2011 ; 38 2227-2243.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2011.10.005
    • Vancouver

      Matos VLF, Simos AN, Sphaier SH. Second-order resonant heave, roll and pitch motions of a deep-draft semi-submersible: theoretical and experimental results [Internet]. Ocean Engineering. 2011 ; 38 2227-2243.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2011.10.005
  • Source: Journal of the Acoustical Society of America. Unidade: EP

    Subjects: ACÚSTICA, SIMULAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BISTAFA, Sylvio Reynaldo e BRADLEY, John S. Predicting speech metrics in a simulated classroom with varied sound absorption. Journal of the Acoustical Society of America, v. 109, n. 4, p. 1474-1482, 2001Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1121/1.1354199. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Bistafa, S. R., & Bradley, J. S. (2001). Predicting speech metrics in a simulated classroom with varied sound absorption. Journal of the Acoustical Society of America, 109( 4), 1474-1482. doi:10.1121/1.1354199
    • NLM

      Bistafa SR, Bradley JS. Predicting speech metrics in a simulated classroom with varied sound absorption [Internet]. Journal of the Acoustical Society of America. 2001 ; 109( 4): 1474-1482.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1121/1.1354199
    • Vancouver

      Bistafa SR, Bradley JS. Predicting speech metrics in a simulated classroom with varied sound absorption [Internet]. Journal of the Acoustical Society of America. 2001 ; 109( 4): 1474-1482.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1121/1.1354199
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: VORTÍCES DOS FLUÍDOS, TUBOS FLEXÍVEIS, ESTRUTURAS OFFSHORE

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ASSI, Gustavo Roque da Silva e BEARMAN, Peter W e TOGNARELLI, Michael M. On the stability of a free-to-rotate short-tail fairing and a splitter plate as suppressors of vortex-induced vibration. Ocean Engineering, v. 92, p. 234-244, 2014Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2014.10.007. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Assi, G. R. da S., Bearman, P. W., & Tognarelli, M. M. (2014). On the stability of a free-to-rotate short-tail fairing and a splitter plate as suppressors of vortex-induced vibration. Ocean Engineering, 92, 234-244. doi:10.1016/j.oceaneng.2014.10.007
    • NLM

      Assi GR da S, Bearman PW, Tognarelli MM. On the stability of a free-to-rotate short-tail fairing and a splitter plate as suppressors of vortex-induced vibration [Internet]. Ocean Engineering. 2014 ; 92 234-244.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2014.10.007
    • Vancouver

      Assi GR da S, Bearman PW, Tognarelli MM. On the stability of a free-to-rotate short-tail fairing and a splitter plate as suppressors of vortex-induced vibration [Internet]. Ocean Engineering. 2014 ; 92 234-244.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2014.10.007
  • Source: Geociências. Unidade: EP

    Subjects: FINOS DE PEDREIRA (USO), CARACTERIZAÇÃO TECNOLÓGICA DE ROCHAS, ARGAMASSA

    How to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      D'AGOSTINO, Liz Zanchetta e SOARES, Lindolfo. O uso de finos de pedreira de rocha granítico-gnáissica em substituição às areias naturais na elaboração de argamassa. Geociências, v. 22, n. ja/ju 2003, p. 65-73, 2003Tradução . . Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      D'Agostino, L. Z., & Soares, L. (2003). O uso de finos de pedreira de rocha granítico-gnáissica em substituição às areias naturais na elaboração de argamassa. Geociências, 22( ja/ju 2003), 65-73.
    • NLM

      D'Agostino LZ, Soares L. O uso de finos de pedreira de rocha granítico-gnáissica em substituição às areias naturais na elaboração de argamassa. Geociências. 2003 ; 22( ja/ju 2003): 65-73.[citado 2024 maio 08 ]
    • Vancouver

      D'Agostino LZ, Soares L. O uso de finos de pedreira de rocha granítico-gnáissica em substituição às areias naturais na elaboração de argamassa. Geociências. 2003 ; 22( ja/ju 2003): 65-73.[citado 2024 maio 08 ]
  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: ARQUITETURA NAVAL (OTIMIZAÇÃO), ALGORITMOS GENÉTICOS, NAVIOS (OTIMIZAÇÃO)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARTINS, Marcelo Ramos e SARZOSA BURGOS, Diego Felipe. Multi-objective optimization design of tanker ships via a genetic algorithm. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. 133, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1115/1.4002740. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Martins, M. R., & Sarzosa Burgos, D. F. (2011). Multi-objective optimization design of tanker ships via a genetic algorithm. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, 133. doi:10.1115/1.4002740
    • NLM

      Martins MR, Sarzosa Burgos DF. Multi-objective optimization design of tanker ships via a genetic algorithm [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2011 ; 133[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4002740
    • Vancouver

      Martins MR, Sarzosa Burgos DF. Multi-objective optimization design of tanker ships via a genetic algorithm [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2011 ; 133[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4002740
  • Source: International Journal of Multiphase Flow. Unidade: EP

    Subjects: TRANSPORTE EM MINAS, TRANSPORTE DE MASSA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      PINTO, Thiago César de Souza et al. Modelling the critical velocity for heterogeneous flow of mineral slurries. International Journal of Multiphase Flow, v. 65, p. 31-37, 2014Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.05.013. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Pinto, T. C. de S., Moraes Júnior, D. de, Slatter, P. T., & Leal Filho, L. de S. (2014). Modelling the critical velocity for heterogeneous flow of mineral slurries. International Journal of Multiphase Flow, 65, 31-37. doi:10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.05.013
    • NLM

      Pinto TC de S, Moraes Júnior D de, Slatter PT, Leal Filho L de S. Modelling the critical velocity for heterogeneous flow of mineral slurries [Internet]. International Journal of Multiphase Flow. 2014 ;65 31-37.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.05.013
    • Vancouver

      Pinto TC de S, Moraes Júnior D de, Slatter PT, Leal Filho L de S. Modelling the critical velocity for heterogeneous flow of mineral slurries [Internet]. International Journal of Multiphase Flow. 2014 ;65 31-37.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.ijmultiphaseflow.2014.05.013
  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: VÓRTICES DOS FLUÍDOS, TANQUE DE PROVAS, HIDRODINÂMICA DA PLATAFORMA CONTINENTAL

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GONÇALVES, Rodolfo Trentin et al. Mitigation of Vortex-Induced Motion (VIM) on a Monocolumn Platform: Forces and Movements 1. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. 132, 2010Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1115/1.4001440. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Gonçalves, R. T., Fujarra, A. L. C., Rosetti, G. F., & Nishimoto, K. (2010). Mitigation of Vortex-Induced Motion (VIM) on a Monocolumn Platform: Forces and Movements 1. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, 132. doi:10.1115/1.4001440
    • NLM

      Gonçalves RT, Fujarra ALC, Rosetti GF, Nishimoto K. Mitigation of Vortex-Induced Motion (VIM) on a Monocolumn Platform: Forces and Movements 1 [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2010 ; 132[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4001440
    • Vancouver

      Gonçalves RT, Fujarra ALC, Rosetti GF, Nishimoto K. Mitigation of Vortex-Induced Motion (VIM) on a Monocolumn Platform: Forces and Movements 1 [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2010 ; 132[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4001440
  • Source: Geologia. Unidade: EP

    Subjects: ENGENHARIA DE MINAS, RECURSOS MINERAIS, INDÚSTRIA MINERAL, MATÉRIAS PRIMAS MINERAIS, CALCÁRIO

    PrivadoHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARTÍN CORTÉS, Guillermo Ruperto et al. Matérias primas para papel: caulins ou calcários ? Características tecnológicas comparativas. Geologia, v. 18, n. 2, p. 385-415, 1999Tradução . . Disponível em: https://repositorio.usp.br/directbitstream/ac663885-f96f-4b8a-aaf5-5b70e0409d6e/VALENZUELA-DIAZ-1999-Materiasprimaspara.pdf. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Martín Cortés, G. R., Kahn, H., Hennies, W. T., & Valenzuela Díaz, F. R. (1999). Matérias primas para papel: caulins ou calcários ? Características tecnológicas comparativas. Geologia, 18( 2), 385-415. Recuperado de https://repositorio.usp.br/directbitstream/ac663885-f96f-4b8a-aaf5-5b70e0409d6e/VALENZUELA-DIAZ-1999-Materiasprimaspara.pdf
    • NLM

      Martín Cortés GR, Kahn H, Hennies WT, Valenzuela Díaz FR. Matérias primas para papel: caulins ou calcários ? Características tecnológicas comparativas [Internet]. Geologia. 1999 ; 18( 2): 385-415.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/ac663885-f96f-4b8a-aaf5-5b70e0409d6e/VALENZUELA-DIAZ-1999-Materiasprimaspara.pdf
    • Vancouver

      Martín Cortés GR, Kahn H, Hennies WT, Valenzuela Díaz FR. Matérias primas para papel: caulins ou calcários ? Características tecnológicas comparativas [Internet]. Geologia. 1999 ; 18( 2): 385-415.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://repositorio.usp.br/directbitstream/ac663885-f96f-4b8a-aaf5-5b70e0409d6e/VALENZUELA-DIAZ-1999-Materiasprimaspara.pdf
  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: VÓRTICES DOS FLUÍDOS, ESCOAMENTO, VIBRAÇÕES, FLUXO DOS FLUÍDOS

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ASSI, Gustavo Roque da Silva e FRANCO, Guilherme Schmalz e VESTRI, Michaelli Sforsin. Investigation on the stability of parallel and oblique plates as suppressors of vortex-induced vibration of a circular cylinder. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. 136, n. 3, p. 1-9, 2014Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1115/1.4027789. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Assi, G. R. da S., Franco, G. S., & Vestri, M. S. (2014). Investigation on the stability of parallel and oblique plates as suppressors of vortex-induced vibration of a circular cylinder. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, 136( 3), 1-9. doi:10.1115/1.4027789
    • NLM

      Assi GR da S, Franco GS, Vestri MS. Investigation on the stability of parallel and oblique plates as suppressors of vortex-induced vibration of a circular cylinder [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2014 ; 136( 3): 1-9.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4027789
    • Vancouver

      Assi GR da S, Franco GS, Vestri MS. Investigation on the stability of parallel and oblique plates as suppressors of vortex-induced vibration of a circular cylinder [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2014 ; 136( 3): 1-9.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4027789
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: SUBMARINOS, SUBMERSÍVEIS NÃO TRIPULADOS, DINÂMICA DOS FLUÍDOS

    PrivadoAcesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BARROS, Ettore Apolônio de e PASCOAL, Antonio M e SÁ, Elgar de. Investigation of a method for predicting AUV derivatives. Ocean Engineering, v. 35, n. 16, p. 1627-1636, 2008Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2008.08.008. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Barros, E. A. de, Pascoal, A. M., & Sá, E. de. (2008). Investigation of a method for predicting AUV derivatives. Ocean Engineering, 35( 16), 1627-1636. doi:10.1016/j.oceaneng.2008.08.008
    • NLM

      Barros EA de, Pascoal AM, Sá E de. Investigation of a method for predicting AUV derivatives [Internet]. Ocean Engineering. 2008 ; 35( 16): 1627-1636.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2008.08.008
    • Vancouver

      Barros EA de, Pascoal AM, Sá E de. Investigation of a method for predicting AUV derivatives [Internet]. Ocean Engineering. 2008 ; 35( 16): 1627-1636.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2008.08.008
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: HIDRODINÂMICA, ESTRUTURAS OFFSHORE FLUTUANTES

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARTINS, Marcelo Ramos. Inertial and hydrodynamic inertial loads on floating units. Ocean Engineering, v. No 2007, n. 16, p. 2146-2160, 2007Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2007.04.004. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Martins, M. R. (2007). Inertial and hydrodynamic inertial loads on floating units. Ocean Engineering, No 2007( 16), 2146-2160. doi:10.1016/j.oceaneng.2007.04.004
    • NLM

      Martins MR. Inertial and hydrodynamic inertial loads on floating units [Internet]. Ocean Engineering. 2007 ; No 2007( 16): 2146-2160.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2007.04.004
    • Vancouver

      Martins MR. Inertial and hydrodynamic inertial loads on floating units [Internet]. Ocean Engineering. 2007 ; No 2007( 16): 2146-2160.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2007.04.004
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Assunto: ENGENHARIA NAVAL E OCEÂNICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      NISHIMOTO, Kazuo et al. Full scale decay test of a tanker: field data and theoretical analysis. Ocean Engineering, v. 26, n. 2, p. 125-145, 1999Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/s0029-8018(97)10006-3. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Nishimoto, K., Aranha, J. A. P., Kaster, F., Masetti, I. Q., & Matsuura, J. (1999). Full scale decay test of a tanker: field data and theoretical analysis. Ocean Engineering, 26( 2), 125-145. doi:10.1016/s0029-8018(97)10006-3
    • NLM

      Nishimoto K, Aranha JAP, Kaster F, Masetti IQ, Matsuura J. Full scale decay test of a tanker: field data and theoretical analysis [Internet]. Ocean Engineering. 1999 ; 26( 2): 125-145.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/s0029-8018(97)10006-3
    • Vancouver

      Nishimoto K, Aranha JAP, Kaster F, Masetti IQ, Matsuura J. Full scale decay test of a tanker: field data and theoretical analysis [Internet]. Ocean Engineering. 1999 ; 26( 2): 125-145.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/s0029-8018(97)10006-3
  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: TUBOS FLEXÍVEIS, MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS, ESTUDO DE CASO, ATRITO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MALTA, Eduardo Ribeiro e MARTINS, Clóvis de Arruda. Finite element analysis of flexible pipes under compression: influence of the friction coefficient. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. 141, n. 6, p. 1-11, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1115/1.4042941. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Malta, E. R., & Martins, C. de A. (2019). Finite element analysis of flexible pipes under compression: influence of the friction coefficient. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, 141( 6), 1-11. doi:10.1115/1.4042941
    • NLM

      Malta ER, Martins C de A. Finite element analysis of flexible pipes under compression: influence of the friction coefficient [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2019 ; 141( 6): 1-11.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4042941
    • Vancouver

      Malta ER, Martins C de A. Finite element analysis of flexible pipes under compression: influence of the friction coefficient [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2019 ; 141( 6): 1-11.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4042941
  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: TUBOS FLEXÍVEIS, MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS, ESTUDO DE CASO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MALTA, Eduardo Ribeiro e MARTINS, Clóvis de Arruda. Finite element analysis of flexible pipes under axial compression: influence of the sample length. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. 139, n. 1, p. 1-9, 2017Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1115/1.4034379. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Malta, E. R., & Martins, C. de A. (2017). Finite element analysis of flexible pipes under axial compression: influence of the sample length. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, 139( 1), 1-9. doi:10.1115/1.4034379
    • NLM

      Malta ER, Martins C de A. Finite element analysis of flexible pipes under axial compression: influence of the sample length [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2017 ; 139( 1): 1-9.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4034379
    • Vancouver

      Malta ER, Martins C de A. Finite element analysis of flexible pipes under axial compression: influence of the sample length [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2017 ; 139( 1): 1-9.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4034379
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: HIDRODINÂMICA, ESTRUTURAS OFFSHORE SEMISSUBMERSÍVEIS, ONDAS (OCEANOGRAFIA)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GONÇALVES, Rodolfo Trentin et al. Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part II: effects of surface waves, external damping and draft condition. Ocean Engineering, v. 62, n. 1, p. 10-24, 2013Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2013.01.019. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Gonçalves, R. T., Rosetti, G. F., Fujarra, A. L. C., & Oliveira, A. C. (2013). Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part II: effects of surface waves, external damping and draft condition. Ocean Engineering, 62( 1), 10-24. doi:10.1016/j.oceaneng.2013.01.019
    • NLM

      Gonçalves RT, Rosetti GF, Fujarra ALC, Oliveira AC. Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part II: effects of surface waves, external damping and draft condition [Internet]. Ocean Engineering. 2013 ; 62( 1): 10-24.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2013.01.019
    • Vancouver

      Gonçalves RT, Rosetti GF, Fujarra ALC, Oliveira AC. Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part II: effects of surface waves, external damping and draft condition [Internet]. Ocean Engineering. 2013 ; 62( 1): 10-24.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2013.01.019
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: HIDRODINÂMICA, ESTRUTURAS OFFSHORE SEMISSUBMERSÍVEIS, ONDAS (OCEANOGRAFIA)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      GONÇALVES, Rodolfo Trentin et al. Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part I: effects of current incidence angle and hull appendages. Ocean Engineering, v. No 2012, n. 1, p. 150-169, 2012Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2012.06.032. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Gonçalves, R. T., Rosetti, G. F., Fujarra, A. L. C., & Oliveira, A. C. (2012). Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part I: effects of current incidence angle and hull appendages. Ocean Engineering, No 2012( 1), 150-169. doi:10.1016/j.oceaneng.2012.06.032
    • NLM

      Gonçalves RT, Rosetti GF, Fujarra ALC, Oliveira AC. Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part I: effects of current incidence angle and hull appendages [Internet]. Ocean Engineering. 2012 ; No 2012( 1): 150-169.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2012.06.032
    • Vancouver

      Gonçalves RT, Rosetti GF, Fujarra ALC, Oliveira AC. Experimental study on vortex-induced motions of a semi-submersible platform with four square columns, part I: effects of current incidence angle and hull appendages [Internet]. Ocean Engineering. 2012 ; No 2012( 1): 150-169.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2012.06.032
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: SUBMERSÍVEIS NÃO TRIPULADOS, HIDRODINÂMICA

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      AVILA, Juan P J e DONHA, Decio Crisol e ADAMOWSKI, Júlio Cezar. Experimental model identification of open-frame underwater vehicles. Ocean Engineering, v. 60, p. 81\201394, 2013Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2012.10.007. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Avila, J. P. J., Donha, D. C., & Adamowski, J. C. (2013). Experimental model identification of open-frame underwater vehicles. Ocean Engineering, 60, 81\201394. doi:10.1016/j.oceaneng.2012.10.007
    • NLM

      Avila JPJ, Donha DC, Adamowski JC. Experimental model identification of open-frame underwater vehicles [Internet]. Ocean Engineering. 2013 ; 60 81\201394.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2012.10.007
    • Vancouver

      Avila JPJ, Donha DC, Adamowski JC. Experimental model identification of open-frame underwater vehicles [Internet]. Ocean Engineering. 2013 ; 60 81\201394.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2012.10.007
  • Source: Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. Unidade: EP

    Subjects: ENGENHARIA NAVAL E OCEÂNICA, SUBMERSÍVEIS, HIDRODINÂMICA, VEÍCULOS

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      JULCA AVILA, Juan Pablo et al. Experimental investigation of the hydrodynamic coefficients of a remotely operated vehicle using a planar motion mechanism. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, v. 134, 2012Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1115/1.4004952. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Julca Avila, J. P., Nishimoto, K., Sampaio, C. M. P., & Adamowski, J. C. (2012). Experimental investigation of the hydrodynamic coefficients of a remotely operated vehicle using a planar motion mechanism. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering, 134. doi:10.1115/1.4004952
    • NLM

      Julca Avila JP, Nishimoto K, Sampaio CMP, Adamowski JC. Experimental investigation of the hydrodynamic coefficients of a remotely operated vehicle using a planar motion mechanism [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2012 ; 134[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4004952
    • Vancouver

      Julca Avila JP, Nishimoto K, Sampaio CMP, Adamowski JC. Experimental investigation of the hydrodynamic coefficients of a remotely operated vehicle using a planar motion mechanism [Internet]. Journal of Offshore Mechanics and Artic Engineering. 2012 ; 134[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1115/1.4004952
  • Source: Ocean Engineering. Unidade: EP

    Subjects: HIDRODINÂMICA, SENSOR, DINÂMICA (SIMULAÇÃO)

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      JULCA AVILA, Juan Pablo e ADAMOWSKI, Júlio Cezar. Experimental evaluation of the hydrodynamic coefficients of a ROV through Morison's equation. Ocean Engineering, v. No 2011, p. 2162-2170, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2011.09.032. Acesso em: 08 maio 2024.
    • APA

      Julca Avila, J. P., & Adamowski, J. C. (2011). Experimental evaluation of the hydrodynamic coefficients of a ROV through Morison's equation. Ocean Engineering, No 2011, 2162-2170. doi:10.1016/j.oceaneng.2011.09.032
    • NLM

      Julca Avila JP, Adamowski JC. Experimental evaluation of the hydrodynamic coefficients of a ROV through Morison's equation [Internet]. Ocean Engineering. 2011 ; No 2011 2162-2170.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2011.09.032
    • Vancouver

      Julca Avila JP, Adamowski JC. Experimental evaluation of the hydrodynamic coefficients of a ROV through Morison's equation [Internet]. Ocean Engineering. 2011 ; No 2011 2162-2170.[citado 2024 maio 08 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2011.09.032

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024