On the inclusion of blind people in UML e-learning activities (2015)
- Authors:
- USP affiliated authors: BRANDAO, LEONIDAS DE OLIVEIRA - IME ; TORI, ROMERO - EP ; BRANDÃO, ANAROSA ALVES FRANCO - EP ; LUQUE, LEANDRO - EP
- Unidades: IME; EP
- DOI: 10.5753/rbie.2015.23.02.18
- Subjects: UML; DESENVOLVIMENTO DE SOFTWARE; EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA; CEGOS; DEFICIENTE VISUAL; INCLUSÃO ESCOLAR
- Language: Inglês
- Imprenta:
- Publisher place: Porto Alegre
- Date published: 2015
- Source:
- Título do periódico: Revista Brasileira de Informática na Educação
- ISSN: 1414-5685
- Volume/Número/Paginação/Ano: v. 23, n. 2, p. 18-31, 2015
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo é de acesso aberto
- URL de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: bronze
-
ABNT
LUQUE, Leandro et al. On the inclusion of blind people in UML e-learning activities. Revista Brasileira de Informática na Educação, v. 23, n. 2, p. 18-31, 2015Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.5753/rbie.2015.23.02.18. Acesso em: 24 abr. 2024. -
APA
Luque, L., Brandão, L. de O., Tori, R., & Brandão, A. A. F. (2015). On the inclusion of blind people in UML e-learning activities. Revista Brasileira de Informática na Educação, 23( 2), 18-31. doi:10.5753/rbie.2015.23.02.18 -
NLM
Luque L, Brandão L de O, Tori R, Brandão AAF. On the inclusion of blind people in UML e-learning activities [Internet]. Revista Brasileira de Informática na Educação. 2015 ; 23( 2): 18-31.[citado 2024 abr. 24 ] Available from: https://doi.org/10.5753/rbie.2015.23.02.18 -
Vancouver
Luque L, Brandão L de O, Tori R, Brandão AAF. On the inclusion of blind people in UML e-learning activities [Internet]. Revista Brasileira de Informática na Educação. 2015 ; 23( 2): 18-31.[citado 2024 abr. 24 ] Available from: https://doi.org/10.5753/rbie.2015.23.02.18 - Are you seeing this?: what is available and how can we include blind students in virtual UML learning activities
- A framework to foster diversity in collaborative activities
- Bringing down barriers: a method to include blind people in cooperative modeling
- What is missing in web-based textual UML tools to allow the inclusion of people who are blind in academia and industry?
- Proposal and validation of a method for the inclusion of blind people in cooperative modelling activities
- On the inclusion of learners with visual impairment in computing education programs in Brazil: practices of educators and perceptions of visually impaired learners
- Model2gether: a tool to support cooperative modeling involving blind people
- Ensinando com jogos ou jogando com o ensino: a visão da comunidade brasileira de Informática na Educação sobre jogos no ensino de matemática
- Model2gether: uma ferramenta de apoio ao ensino e a aprendizagem de modelos por cegos
- iMTracker: um programa para monitoramento remoto das ações de usuários de sistemas Web
Informações sobre o DOI: 10.5753/rbie.2015.23.02.18 (Fonte: oaDOI API)
Download do texto completo
Tipo | Nome | Link | |
---|---|---|---|
2728583.pdf | Direct link |
How to cite
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas