Evaluating the impact of Mars and Venus effect on the use of an Adaptive Learning Technology for portuguese and mathematics (2016)
- Autores:
- Autor USP: ISOTANI, SEIJI - ICMC
- Unidade: ICMC
- DOI: 10.1109/ICALT.2015.87
- Assuntos: FERRAMENTAS (SISTEMAS COMPUTACIONAIS); ONTOLOGIA; WEB SEMÂNTICA
- Palavras-chave do autor: Mars and Venus Effect; Gender Difference; Controlled Experiment; Adaptive Learning Technology
- Idioma: Inglês
- Imprenta:
- Editora: IEEE
- Local: Los Alamitos, CA
- Data de publicação: 2016
- Fonte:
- Título do periódico: Proceedings
- ISSN: 2161-377X
- Nome do evento: International Conference on Advanced Learning Technologies - ICALT
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo NÃO é de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: closed
-
ABNT
SANTANA, Sivaldo J. de et al. Evaluating the impact of Mars and Venus effect on the use of an Adaptive Learning Technology for portuguese and mathematics. 2016, Anais.. Los Alamitos, CA: IEEE, 2016. Disponível em: https://doi.org/10.1109/ICALT.2015.87. Acesso em: 29 mar. 2024. -
APA
Santana, S. J. de, Paiva, R., Bittencourt, I. I., Ospina, P. E., Silva, R. de A., & Isotani, S. (2016). Evaluating the impact of Mars and Venus effect on the use of an Adaptive Learning Technology for portuguese and mathematics. In Proceedings. Los Alamitos, CA: IEEE. doi:10.1109/ICALT.2015.87 -
NLM
Santana SJ de, Paiva R, Bittencourt II, Ospina PE, Silva R de A, Isotani S. Evaluating the impact of Mars and Venus effect on the use of an Adaptive Learning Technology for portuguese and mathematics [Internet]. Proceedings. 2016 ;[citado 2024 mar. 29 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ICALT.2015.87 -
Vancouver
Santana SJ de, Paiva R, Bittencourt II, Ospina PE, Silva R de A, Isotani S. Evaluating the impact of Mars and Venus effect on the use of an Adaptive Learning Technology for portuguese and mathematics [Internet]. Proceedings. 2016 ;[citado 2024 mar. 29 ] Available from: https://doi.org/10.1109/ICALT.2015.87 - Discouraging gaming the system through interventions of an animated pedagogical agent
- Metodologia de desenvolvimento de jogos sérios: especificação de ferramentas de apoio open source
- One man's trash is another man's treasure: um mapeamento sistemático sobre as características individuais na gamificação de ambientes virtuais de aprendizagem
- Primeiro herói: plataforma de game-based learning e sistema de recomendação de atividades integradoras para engajamento dos pais na educação dos filhos
- Does gender stereotype threat affects the levels of aggressiveness, learning and flow in gamified learning environments?: an experimental study
- Automated thematic coherence scoring of student essays written in Portuguese
- Gamificação e a experiência de fluxo no aprendizado de programação básica no ensino superior
- GAMIFY-SN: a meta-model for planning and deploying gamification concepts within social networks - a case study
- Towards a link between instructional approaches and gamification: a case study in a programming course
- Abordagem de avaliação da qualidade de sistemas educacionais baseados em web semântica
Informações sobre o DOI: 10.1109/ICALT.2015.87 (Fonte: oaDOI API)
Como citar
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas