Selecting effective influence principles for tailoring gamification-based strategies to player roles (2017)
- Authors:
- Autor USP: ISOTANI, SEIJI - ICMC
- Unidade: ICMC
- DOI: 10.5753/cbie.sbie.2017.857
- Subjects: FERRAMENTAS (SISTEMAS COMPUTACIONAIS); ONTOLOGIA; WEB SEMÂNTICA
- Language: Inglês
- Imprenta:
- Publisher: SBC
- Publisher place: Porto Alegre, RS
- Date published: 2017
- Source:
- Conference titles: Congresso Brasileiro de Informática na Educação - CBIE
- Este periódico é de assinatura
- Este artigo é de acesso aberto
- URL de acesso aberto
- Cor do Acesso Aberto: bronze
-
ABNT
BORGES, Simone S. et al. Selecting effective influence principles for tailoring gamification-based strategies to player roles. 2017, Anais.. Porto Alegre, RS: SBC, 2017. Disponível em: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2017.857. Acesso em: 23 abr. 2024. -
APA
Borges, S. S., Durelli, V. H. S., Reis, H. M., Bittencourt, I. I., Mizoguchi, R., & Isotani, S. (2017). Selecting effective influence principles for tailoring gamification-based strategies to player roles. In Anais. Porto Alegre, RS: SBC. doi:10.5753/cbie.sbie.2017.857 -
NLM
Borges SS, Durelli VHS, Reis HM, Bittencourt II, Mizoguchi R, Isotani S. Selecting effective influence principles for tailoring gamification-based strategies to player roles [Internet]. Anais. 2017 ;[citado 2024 abr. 23 ] Available from: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2017.857 -
Vancouver
Borges SS, Durelli VHS, Reis HM, Bittencourt II, Mizoguchi R, Isotani S. Selecting effective influence principles for tailoring gamification-based strategies to player roles [Internet]. Anais. 2017 ;[citado 2024 abr. 23 ] Available from: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2017.857 - Discouraging gaming the system through interventions of an animated pedagogical agent
- Metodologia de desenvolvimento de jogos sérios: especificação de ferramentas de apoio open source
- One man's trash is another man's treasure: um mapeamento sistemático sobre as características individuais na gamificação de ambientes virtuais de aprendizagem
- Primeiro herói: plataforma de game-based learning e sistema de recomendação de atividades integradoras para engajamento dos pais na educação dos filhos
- GAMIFY-SN: a meta-model for planning and deploying gamification concepts within social networks - a case study
- Towards a link between instructional approaches and gamification: a case study in a programming course
- Abordagem de avaliação da qualidade de sistemas educacionais baseados em web semântica
- Does peer assessment in on-line learning environments work?: A systematic review of the literature
- Ontology-based feature modeling: an empirical study in changing scenarios
- The dark side of gamification: an overview of negative effects of gamification in education
Informações sobre o DOI: 10.5753/cbie.sbie.2017.857 (Fonte: oaDOI API)
How to cite
A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas